11:00, 23 січня 2015 р.
Ужгородські шахраї використовують спеціальні насадки для банкоматів
Тільки за перші два тижні січня 2015року в Ужгороді було виявлено шахрайські обладнання-насадки більш ніж на 7-ми банкоматах різних фінансових установ. Постраждали десятки мешканців міста.
Історії про те, як шахраї видурють різноманітними маніпуляціями із власників пластикових карток їх персональні дані та здійснюють, користуючись отриманим, крадіжки з рахунків несчастних жерв, з’являються в інформаційній мережі уже давно і регулярно. Не зважаючи на усі застереження представників Банків не повідомляти нікому ПІН-код карти, CVV- коди, кодові слова, паролі тощо, люди продовжують “наступати на ті ж граблі” і передавати власноруч злодіям “ключі” до своїх коштів.
Що цікаво, серед постраждалих трапляються навіть працівники самих банків. Так жінка-касир розповідає, що знає про усі заходи безпеки, але їй перезвонили і сказали, що по її карті зафіксовані якісь невдалі спроби підозрілих транзакцій і Банк мусить впевнитись, що карта знаходиться у клієнтки та паралельно здійснити процедуру ідентифікації. Шахраї були дуже переконливі і вміло жонглювали спец.термінами, що притупило обачність наляканої жертви. Зрозуміла жінка, що щось не так, коли їй прийшли sms-повідомлення про платежі з її рахунків.
Не рідкість, коли злодії телефонують людям, щоб повідомити: їх близький (дитина/чоловік/батьки) потрапив у біду (аварія із летальним випадком, затримання міліцією за “злочин”…) і потрібно терміново перерахувати кошти, щоб усе швиденько “зам’яти” і уникнути негативних наслідків. Шахраї тримають жертву в напрузі “на телефоні”, доводять до ТСО і підказують, що потрібно робити. І от дивина, літня жінка/чоловік, котрі раніше навідріз відмовлялась користуватись банкоматами/ТСО, бо вони погано бачать/застарі для цього/нічого не розуміють тощо, в якомусь трансі добровільно перераховують свої гроші злодіям і навіть не здійснють спроби зв’язатись із своїми “потрапившими в біду” родичами.
В зоні ризику знаходяться і ті, хто через інтернет торгує якимось речами. Так донька одного ужгородського бізнесмена вирішила продати сукню. Ледве виставила вона оголошення на сайт, як одразу відзвонився “потенційний покупець”. Декілька уточнючих запитань, щодо шаття і все, клієнт хоче придбати річ і готовий одразу перерахувати гроші на карту. Щаслива школярка просить у тата карту. Далі дівча, пишаючись своєю дорослістю і продвинутістю в сучасних технологіях, слухняно слідує інструкціям шахраїв і нажимає усі потрібні кнопки ТСО ( міг бути і банкомат). Після цього за серце хватається тато, котрому прийшло sms-сповіщення про зняття 18000грн з його картки.
Крадіжки грошей за допомогою несанкціонованних виготовлень дублікатів сім-карт та блокування оригіналу і отримання через номер телефону доступу до Клієнт-банку поступово відходять в минуле. Оператори мобільного зв’язку і фінансові установи постійно розробляють і застосовують все нові і ефективніші методи протидії. Однак не слід втрачати пильність і уникати звичок передзвонювати на телефонні номери з яких “маячать” та присилають смс з проханям про зворотній дзвінок (вам ніби-то заблокували карту, або у вас просрочена заборгованість по “кредиту” і для уточнення деталей потрібно зателефонувати), або sms-прохання “бідного і голодного студента” щодо повернення “помилково” закинутих гривнів на поповнення вашого телефонного номеру тощо.
Схем крадіжок чимало. Однак більшість з них грунтуються на необачності людей, котрі піддаються психологічним маніпуляціям шахраїв та добровільно передають останнім свої персональні дані.
Чого варта лише досить поширена звичка передавати свою карту офіціантам в ресторанах/кафе для розрахунку. Це робити не можна. Оскільки офіціант матиме достатньо часу, щоб сфотографувати номер карти і CVV- код, а отже згодом мати можливості здійснювати платежі за ваш кошт в інеті. Задля безпечного розрахунку власнику пластика потрібно самому підійти до pos-терміналу, або попросити принести апарат до столика.
Врешті навіть знімаючи готівку із своїх карток в банкоматі, потрібно бути уважним і перевіряти чи не присутні там якісь насадки (на клавіатурі, приймачі карт тощо). Злочинці встановлюють спеціальні skimming-пристрої на банкомат для зчитування данних користувача з магнітної смуги на зворотній стороні карти. Використовучи отримані таким чином ревізити, зловмисники виготовляють дублікати пластикових карт.
Так тільки в січні 2015 року в Ужгороді були зафіксовані такі обладнання більш ніж на 7-ми банкоматах різних фінансових установ.
А між тим на офіційних сайтах багатьох банків обіцяється винагорода від 5000-8000грн кожному, хто виявить пристрої шахраїв і повідомить установу-власника банкомата.
В свою чергу уряд також планує ввести кримінальну відповідальність за шахрайсва з банківськими картками. Верховна Рада уже зареєструвала відповідний законопроект за номером 1272 ” Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за незаконні дії з платіжними інструментами та іншими засобами доступу до банківських рахунків)”.
Отож будьте обережні!!!
-Не повідомляйте нікому ваші персональні дані та інформацію про картки, паролі (статичні чи динамічні). Жоден працівник банку їх ніколи не запитуватиме. Такий прецендент – однозначно шахрайство. За виключенням випадків, коли Ви самі були ініціатором дзвінка в Call- центр.
-Не передавайте нікому свої пластикові карти (в тому числі родичам), не залишайте їх без нагляду.
-В усіх непевних ситуаціях звертайтесь безпосередньо в Банк/службу підтримки. Не здійснюйте поспішних і необдуманих дій.
-Не розраховуйтесь пластиковою карткою в незнайомих і підозрілих інтернет-магазинах. Щодня створюється десятки одноденних сайтів/магазинів, через котрі отримується доступ до персональних даних користувачів.
Для операцій в інтернеті краще відкрити окрему карту і не тримати на ній великих сум.
-Слідкуйте в магазинах при розрахунку скільки раз “прокатується” ваша карта через “pos”-термінал. Бувають недобросовістні торговці.
-Знімаючи кошти в банкоматі, будьте уважні щодо його незвичного виду. Не дозволяйте нікому підглядати за вашими діями при введені ПІН-коду, знятті готівки, здійсненні платежів. Також будьте обережні щодо звичайних грабіжників, котрі можуть відібрати готівку насильно (особливо це стосується дітей).
-Користуйтесь кеш-лімітами (денними/місячними) щодо обмеження дозволених сум для розрахунку в інтернеті чи зняття готівки.
-Користуйтесь послугою sms-інформування, щоб бути в курсі будь-яких операцій на ваших рахунках.
-Якщо загубили карту, чи вона застряла в банкоматі, чи є підозра щодо її несанкціонованого використання, не роздумуйте, одразу телефонуйте в Банк та блокуйте карту, а уже потім будете виясняти що та до чого.
-Хоча б раз у місяць переглядайте виписки по своїм рахункам.
Як твердить народна мудрість: береженого Бог береже!
І як радить Finance.UA в поширюванній мною статті (див.нижче): «…Найголовніше, що потрібно запам’ятати – банки ніколи самі не просять повідомляти номери карт, ПІН-код, паролі і секретні ключі – це 100% шахрайство»…. …Також не варто реагувати на СПАМ-розсилки, встановлювати програми, надіслані від невідомих відправників, і тим більше – повідомляти свої персональні та фінансові дані у відповідь на запити. Не рекомендується також переходити за гіперпосиланнями всередині листів на сайти банків та інших фінансових організацій – це може бути підроблений сайт псевдо банку з реквізитами та контактами шахраїв.”
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
live comments feed...